Bauta Regnskap

Da HK Regnskap Sandefjord kom til oss, hadde de et ønske om å bli mer synlige både lokalt og digitalt. De ønsket seg rett og slett en skikkelig make-over, med nytt navn, ny kommunikasjonsstrategi og en tydeligere identitet. Resultatet ble Bauta Regnskap – folk du kan regne med!

Vi ble dypt imponert over hvordan de ansatte brettet opp ermene og deltok helhjertet i arbeidet med alt fra navneprosess til LinkedIn-kurs. Det nye navnet representerer denne solide og jordnære gjengen perfekt. Dyktige folk med bred bransjekompetanse og lang erfaring.

Vi i Berg Allum har levert kommunikasjonsstrategi, navn, logo og profil, ny nettside, handlingsplan og oppsett av digitale kanaler. Vi har til og med fått lov til å gjøre en mini-make-over i lokalene deres. Så nå er alt fra nettside til møterom er kledd opp i Bauta Regnskaps nye drakt – fra topp til tå.

 

Det åpenbare valget var å engasjere Berg Allum til å lede oss gjennom prosessen, og vi kunne ikke vært mer fornøyde. Fra første møte har de virkelig sett hvem vi er og hatt en visjon om hvordan vi skal formidle dette. De har engasjert og utfordret oss, imponert oss med kompetanse og dedikasjon og skapt en profil vi er svært stolte av.

Ole Bjørn Rorge, Bauta Regnskap

 

Dette har vi levert: 
– Workshop
– Kommunikasjonsstrategi
– Profil: Logo, farger, fonter, designelement
– Nettsider: Design og utvikling
– Oppgradering av lokaler: Forslag til farger og interiør, samt innkjøp av dette
– Skilting
– Annonser: SoMe og print
– Powerpoint-mal

 

Strategi

Bauta Regnskap kom altså til oss som HK Regnskap. Et navn de delte med et byrå i Oslo. Nå ville de fornye seg. I tillegg til nytt navn, ville de ha en solid profil og ny nettside. Et viktig utstillingsvindu for selskapets folk, tjenester og kompetanse.

Vi startet strategiprosessen med en workshop der alle de ansatte deltok. Her gjennomførte vi ulike gruppeoppgaver for å få innsikt i temaer som målgrupper, budskap og merkepersonlighet. Resultatet ble en strategi som styrker den nye merkevaren, samler de ansatte, og skaper en tydelig, rød tråd i alt de sier og gjør. 

 

Design

Med bakgrunn i workshop og en solid utarbeidet strategi, utviklet vi en helt ny profil og nettside for Bauta Regnskap. Fargevalg og logo ble basert på ønsket stil og tone; trygg, jordnær, stødig, pålitelig, dyktig. Dette ble også grunnlaget for nettsiden.

Vi utarbeidet:

• Logo
• Fargepalett
• Profilfonter
• Nettside – design, tekst og utvikling
• Skilting
• Annonser – SoMe og print

Vi har i tillegg gjort et løft i lokalene basert på profilens farger, stil og tone. Bilder til vegger, samt foto av de ansatte og lokalene gjorde vi i samarbeid med fotograf Heidi Marie Gøperød.

 

Kommunikasjon

Bauta Regnskap hadde gjort lite på kommunikasjonsfronten tidligere. Nå ønsket de å nå ut til nye kunder. I tillegg til ny nettside, ønsket de å annonsere litt på sosiale medier og bygge merkevaren sin i flere kanaler. Vi laget en handlingsplan, satte opp SoMe-kanaler, GoogleAds og ga de ansatte et LinkedIn-kurs.

 

Kunde

Bauta Regnskap / bautaregnskap.no

Trenger du hjelp av oss?

TA KONTAKT