KSM

KSM har kompetanse, maskiner og utstyr til å levere akkurat det du trenger, når du trenger det, der du trenger det. Med sitt mekaniske verksted som ligger sentralt på Østlandet,  kan vi trygt si KSM driver med kortreist maskinering og hydraulikk. I prosjektet jobbet vi med skikkelig flinke og hyggelige folk, som virkelig kan sitt fag. Vi lot oss imponere stort da vi besøkte den enorme verkstedhallen i Skien og fikk se alle maskiner og prosesser som utføres med fantastisk presisjon. Gjengen i KSM er ekstremt opptatt av kundene sine, av å levere raskt og solid. Dette ble viktig  å få frem gjennom kommunikasjonen. Les gjerne litt om prosessen på KSM sine nettsider også, det finner du her.

 

Berg Allum fikk oppdraget med å utvikle ny kommunikasjonsstrategi for KSM og synliggjøre bedriftens faglige kompetanse og sentrale beliggenhet.

Strategi

Vi hjalp KSM å få på plass en solid kommunikasjonsstrategi, som er fundamentet for all kommunikasjon hos dem. De ønsket seg tydelige og gode budskap som traff målgruppene deres. Vi så med en gang at her er det noen svært dyktige folk som ikke viser frem alt de har å by på. Nettsiden var utdatert og litt sånn typisk for industriselskaper, dvs upersonlig,  full av fremmedord og ikke spesielt lett å orientere seg i.

Kommunikasjosnstrategien ga «to the point» svar på disse tingene:

  • Hvem er vi til for? (målgrupper)
  • Hva er viktig for dem?  (innsikt)
  • Hva skal vi fortelle? (budskap)
  • Hvorfor skal de tro på det? (bevis)
  • Hvilken stil og tone skal vi ha?
  • Hva er vår merkepersonlighet?

Strategien ga føringer for designarbeidet og utviklingen av en ny nettside.

Design

KSM hadde en relativt ny  og fin logo og profil, så her trengte vi bare å gjøre en liten finpuss av denne før vi gikk i gang med alle designoppgaver som trengtes. Vi utviklet følgende

  • Nettside: Design og alle tekster
  • Utforming av fotostil, samt fotoshoot sammen med Forga Reklamefoto
  • Powerpoint mal
  • Corporate presentasjon
  • Toppbilder til sosiale medier
  • Design av invitasjon til event

Kommunikasjon

KSM hadde et ønske om å bli mer aktive på Linkedin og Facebook slik at ny strategi kunne formidles og synliggjøres på disse kanalene. Vi hjalp til med ulike verktøy slik at KSM selv kunne styre innhold og kommunikasjon selv – noe de håndterer veldig bra! Vi bistod med:

  • Oppsett Facebook annonsekonto (Meta business manager)
  • Linkedin annonsering
  • Publiseringsplan og tips og triks for synlighet i sosiale medier
  • Utvikling av annonser og rapportering
  • Oppsett Google ads og rapportering
Kunde

KSM

Trenger du hjelp av oss?

Ta kontakt

Til å lose oss gjennom prosjektet valgte vi Berg Allum i Sandefjord som vår langsiktige samarbeidspartner på kommunikasjon. De leverer gode tjenester med høy kompetanse og stort engasjement, raskt. Akkurat slik også vi i KSM ønsker at våre kunder skal oppleve oss.

Mange tror at det å fornye kommunikasjonen bare handler om å «pynte litt» på nettsiden, her var Berg Allum klinkende klare i sine råd om at resultater skapes ved å bygge fundamentet først. I KSM har vi derfor vært opptatt av å få hjelp til å utvikle god en strategi for kommunikasjonen før tekst og design utvikles. Det er først da man skaper en helhetlig merkevare som kan leve og vokse over tid.

Om du og din bedrift vurderer å utvikle nye hjemmesider anbefaler vi gjerne BergAllum.

Janne Stenehjem, daglig leder i KSM