Movement
Movement har Norges største utvalg av brukte kvalitetsmøbler til kontoret. Med kjente merkevarer, fantastisk service og et brennende engasjement er Movement unike i sin bransje. Nå har de gjort det enkelt å handle brukt til kontoret, selv om du skal innrede et helt bygg. Da vi i Berg Allum ble engasjert av Movement, var det behov for en oppgradering av både design, budskap og nettsiden. Resultatet ble tydelige konsepter og en skikkelig fin nettbutikk, som er lett å finne frem i.
Movement AS ble startet i 2002, og har siden den gang hentet, renset, kontrollert og omsatt brukte kontormøbler i stadig mer systematisk form. I dag er de Norges største aktør på markedet for brukte kvalitetsmøbler til kontor og næring. Movement skaper et sunnere og mer bærekraftig kretsløp av møbler som er laget for å vare lenge.
Strategi
Movement var en skjult perle. Målet vårt var å legge et godt fundament for økt synlighet og vekst. Sammen med de kloke hodene i Movement, utviklet vi en ny kommunikasjonsstrategi. Innsikten var som følger: :Kundene vil kjenne seg trygge på at møblene er renset og sjekket. Videre er det viktig for dem å kunne dokumentere hvor mye CO2 de har spart ved å velge brukt fremfor nytt. Basert på dette t ble konseptene «Movement Miljøbevis» og «Kontrollert av Movement» etablert. Videre viste innsiktsarbeidet at det er avgjørende for kundene å kunne lett finne frem i nettbutikken. Resultatet ble at vi gjorde en komplett make over av både design og navigasjon på nettsiden.
Design
Movement hadde behov for et lite designløft når det gjaldt fargepalett og det visuelle uttrykket. Ønsket var å beholde dagens logo, men gå vekk fra brunt og oransje til et mer lyst, lekent og moderne uttrykk. Den nye fargepaletten, med lys aqua som hovedfarge, tilfører nettopp dette.
Logoen består av bokstaver og en liten kvadrat. Vi valgte å gi mer identitet til logoen ved å bruke dette elementet strategisk i designet slik at det underbygger navnets betydning – en bevegelse. Bruk av kvadraten på ulike flater, i ulike størrelser og i ulike farger gir designet et friskt, lekent og elegant uttrykk.
Websiden til Movement fikk et stort ansiktsløft! Vi i Berg Allum strukturerte opp et nytt strukturkart basert på innsikten fra work-shopen, samtidig som vi hadde en tett dialog med mediebyrået Amidays, som hadde utført SEO-analysen. Resultatet ble at vi fikk løftet frem og tydeliggjort hvem Movement er, hva de leverer og hvilke produktkategorier som er de mest søkte. Disse produktene ble godt synlige og lett tilgjengelig på forsiden. Det var også viktig at det nye designet ble implementert slik at websidene fikk et tiltalende og attraktivt utseende, samtidig som navigasjonen ble optimalisert.
Det var behov for nye bilder til den nye weben, og en fotoshoot ble arrangert av oss i Berg Allum. Vi sørget for at det ble tatt nye bilder til hver produktkategori, samt miljøbilder hvor mennesker var i fokus.
Det ble designet et malverk for display og programmatisk annonsering for å sikre at disse annonsene ivaretar Movements visuelle identitet.
Vi leverte:
• Refresh av fargepalett og visuell identitet
• Design av nye ikoner
• Design av Movement merker
• UX/UI
• Designmaler til display og programmatisk annonsering
• Fotobrief og fotoshoot
Kommunikasjon
Når strategien var på plass, bisto vi med utvikling av handlingsplan, med konkrete anbefalinger til tiltak for vekst. I tett og godt samarbeid med Amidays, leverte vi både artikler til web, tekster og bilder til SoMe-kampanjer med mer.