The Glow Code

The Glow Code er en hudpleieserie utviklet for ung hud. Glow Code tok kontakt med oss for bistand til innsikt hos målgruppen (jenter og gutter i alderen 16-25 år).

I arbeidet med innsikt rekrutterte vi ungdommer, 10 gutter og 10 jenter, og holdt workshops med disse for mest mulig innsikt i hva de er opptatt av, hva de liker, hvem de ser opp til og hvilke hudpleieprodukter de benytter.

Flere av deltakerne er også ambassadører for merket og fikk blant annet være med å teste og videreutvikle produktet i utviklingsfasen.

Resultatene fra workshopene dannet utgangspunkt for mye av det videre arbeidet med både strategi, design, kommunikasjon og handlingsplan.

Strategi

I tett samarbeid med kunde utviklet vi en strategi med utgangspunkt i innsikten fra målgruppen. Vi tok også med oss innsikt vi fikk gjennom research av sammenlignbare brands, samt påvirkere hos målgruppen.

Fra kunde fikk vi mange gode innspill på hvordan de ønsket at merkevaren skulle fremstå, og ved å bearbeide all denne informasjonen skapte vi en strategi og en kommunikasjonspall som ble grunnmuren til den nye merkevaren The Glow Code.

Design

Berg Allum har designet hele profilen til The Glow Code – fra logo, til utarbeidelse av farger, fonter, pakningsdesign og nettside-skisser. Flere av ambassadørene i målgruppen var med underveis i prosessen. Både i utarbeidelsen av moodboard og i endelig valg av pakning.

Kommunikasjon

I arbeidet med innsikt så vi tidlig at det er to ulike målgrupper:

  • De unge voksne selv
  • Deres foreldre (spesielt mamma)

Det ble derfor avgjørende at kommunikasjon favnet om begge målgruppene, hvor budskapet er det samme, men måten vi kommuniserer på er noe ulikt.

«Vaner som virker» er det bærende konseptet for The Glow Code. Hudpleieserien skal rett og slett hjelpe ungdom og unge voksne til å etablere gode hudpleievaner tidlig, på en så enkel og effektiv måte som mulig.

Kunde

Helena Cosmetics as

Trenger du hjelp av oss?

Ta kontakt