Helene brenner for marketingfaget og er en dyktig strateg, samtidig som hun evner å sette ting ut i handling. Etter 9 år i Berg Allum, har hun erfaring fra svært mange branjser – alt fra «septik til make up» og det meste der i mellom. Helene er faglig ansvarlig i Berg Allum og er involvert i de fleste prosjekter på en eller annen måte.
Helene brenner spesielt for den digitale kundereisen, der hun ser store muligheter for mange norske selskaper. Basert på sin brede bransjeinnsikt og lange erfaring, mener hun prinsippene for markedsføring er de samme uansett: Det handler om å virkelig forstå hva kundene dine vil ha – og levere nettopp det.
Mottoet til Helene er «alt som er gjort er gjort». Dette kommer kundene våre til gode, hun durer på og gir seg aldri!
Helene har tidligere jobbet i Lilleborg (Orkla Brands) og Color Line, sist som salgs- og markedssjef i Color Line Cruises. Har også erfaring fra informasjonsarbeid og produkt PR fra Color Line konsernet. Utdannet Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i år 2000.
Spesialfelt: Strategi, CRM, vekstanalyser, markedsplan, operative handlingsplaner, spørreundersøkelser, reklameutvikling og få fart i prosesser.
Helenes styreverv
• Sandefjord Lufthavn Torp (styremedlem 2017-)
• Sandefjord Bredbånd KF (styremedlem 2013-)
• Fønix (styremedlem 2014-)
• Sandefjord Næringsforening (styreleder 2011-2015)
PS: Hold deg på en armlengdes avstand! Når Helene blir engasjert (som hun alltid er), veiver armene hit og dit, så du kan risikere å få deg en rett venstre.