Brubakken
Brubakken er en av Norges mest tradisjonsrike leverandører av trucker og maskiner. De ønsket å gjøre et skikkelig krafttak for å løfte kommunikasjonen sin. Vi hjalp dem å få på plass en tydelig kommunikasjonsstrategi, ny visuell profil og en helt ny nettside.
Et stort løft for en tungvekter i maskinbransjen
Brubakken er en av Norges mest tradisjonsrike leverandører av trucker og maskiner. De ønsket å gjøre et skikkelig krafttak for å løfte kommunikasjonen sin. Vi hjalp dem å få på plass en tydelig kommunikasjonsstrategi, ny visuell profil og en helt ny nettside.
Dette har vi levert:
– Workshop
– Kommunikasjonsstrategi
– Oppdatert profil med nye farger og grafiske elementer
– Ny nettside
– Tekst og innhold
– Handlingsplan for markedsføring
– Oppdaterte SoMe-kanaler
– Salgsverktøy og maler i ny grafisk profil
Strategi
Vi startet samarbeidet med en workshop der en stor gjeng engasjerte ansatte fra hele organisasjonen var representert. Gjennom gruppeoppgaver og felles diskusjoner jobbet vi med målgrupper, merkevarepersonlighet og budskap.
Resultatet ble en kommunikasjonsstrategi som løfter frem det Brubakken er aller sterkest på – høy fagkompetanse, pålitelighet og kundefokus. Strategien setter dette i system på en måte som gjør det enklere for Brubakken å kommunisere både digitalt og i møte med kunder.
Design
Med masse god innsikt fra workshopen, kunne arbeidet med en «refresh» av den grafiske profilen starte. Vi utvidet fargepaletten med noen ekstra farger, men det var viktig å beholde den opprinnelige, dype blå fargen de allerede er kjent for. Vi la til en aksentfarge som vi kalte «sprek grønn» for at små detaljer skulle poppe litt, og for at designet ikke skulle bli for blått og tradisjonelt. Vi utviklet nye, grafiske elementer fra eksisterende logo for å tilføre mer lekenhet i profilen.
Arbeidet med å sortere og strukturere innholdet til nettsiden ble utført i tett samarbeid med kunden. Vi utviklet og designet en god struktur for brukte maskiner, som gjør det enklere for kundene å finne riktig type. Samtidig fikk vi skilt tydelig mellom nye og brukte maskiner på nettsiden.
Kommunikasjon og synlighet
For å sikre at den nye profilen ikke bare ser bra ut, men også blir sett, satt vi sammen en handlingsplan med konkrete tiltak for økt digital synlighet. Den inneholder anbefalinger for innhold i sosiale medier, synlighet i Google og hvordan Brubakken kan bruke egne digitale flater til å skape trafikk og leads.
I tillegg leverte vi en verktøykasse med budskap og hovedtekster, samt maler for PowerPoint og e-postsignatur, slik at hele organisasjonen kunne sette strategien ut i livet.
Vi oppdaterte også Brubakkens sosiale mediekanaler med nye toppbannere, logo og forbedrede tekster – slik at alle deres viktigste «utstillingsvinduer» fremstår moderne, helhetlige og klare til å brukes aktivt i markedsføring.



