Sosiale medier: Dette bør du vite om Facebook i 2019!
La kjerneverdiene i selskapet styre måten du kommuniserer med kundene dine. Dette vil bidra til å tydeliggjøre merkevaren din. Mange fokuserer også altfor mye på konvertering i sosiale medier. Dette fører til mye «løp-og-kjøp-mas» som kan bidra til å svekke tilliten til merkevaren.
H2_Avhengig av mobilen?
Brødtekst_Vi sjekker i snitt telefonen 150 ganger om dagen. Ungdommene sjekker oftere! Vi scroller i snitt 91 meter nedover i feeden – daglig! Det er like langt som høyden på kontrolltårnet på Gardemoen. Det finnes flere mobiltelefoner enn tannbørster i verden! Faktisk 4 milliarder versus 3,5 milliarder. 94% av tiden brukt på Facebook foregår på mobilen. (Kilde: Facebook)
Hva betyr dette for markedsførere? Det betyr at vi må lage innhold deretter – lag til mobilen først! Se lenger ned for tips rundt godt innhold.
2. The speed of people – vi er utålmodige!
Creative Strategist, Josefine Billström i Facebook snakket mye om hvor utålmodige vi mennesker har blitt. Vi må lage innhold til der målgruppene våre er i dag og ikke der de var. Du har nå i snitt 1,7 sekunder på deg for å fange min oppmerksomhet i feeden på Facebook. Ungdommene bruker 1 sekund! Gjennomsnittslåten på Spotify har gått ned med 30 sekunder. Vi har ikke tid til å høre en låt ferdig en gang.
Hva betyr dette for markedsførere? Start med poenget! Lag innhold til Facebook og Instagram som om det skulle vært til utendørs reklame/boards du passerer. Vi trenger kun å se et bilde i 13 millisekunder for å identifisere det og vi prosesserer bilder 60.000 ganger raskere enn ord. Bruk en fotograf eller et kult filter.
Tillit er avgjørende – stoler ditt publikum på deg?
Vi må bygge tillit til kundene vi ønsker oss og gjøre oss fortjent til å markedsføre mot dem. Den beste måten å gjøre det på er ved å være åpen og ærlig, samtidig som du gir kundene dine verdi før du tilbyr dem å kjøpe av deg. La kjerneverdiene i selskapet styre måten du kommuniserer med kundene dine. Dette vil bidra til å tydeliggjøre merkevaren din. Mange fokuserer også altfor mye på konvertering i sosiale medier. Dette fører til mye «løp-og-kjøp-mas» som kan bidra til å svekke tilliten til merkevaren.