Sosiale medier: Dette bør du vite om Facebook i 2019!

La kjerneverdiene i selskapet styre måten du kommuniserer med kundene dine. Dette vil bidra til å tydeliggjøre merkevaren din. Mange fokuserer også altfor mye på konvertering i sosiale medier. Dette fører til mye «løp-og-kjøp-mas» som kan bidra til å svekke tilliten til merkevaren.

H2_Avhengig av mobilen?

Brødtekst_Vi sjekker i snitt telefonen 150 ganger om dagen. Ungdommene sjekker oftere! Vi scroller i snitt 91 meter nedover i feeden – daglig! Det er like langt som høyden på kontrolltårnet på Gardemoen. Det finnes flere mobiltelefoner enn tannbørster i verden! Faktisk 4 milliarder versus 3,5 milliarder. 94% av tiden brukt på Facebook foregår på mobilen. (Kilde: Facebook)

Hva betyr dette for markedsførere? Det betyr at vi må lage innhold deretter – lag til mobilen først! Se lenger ned for tips rundt godt innhold.

2. The speed of people – vi er utålmodige!

Creative Strategist, Josefine Billström i Facebook snakket mye om hvor utålmodige vi mennesker har blitt. Vi må lage innhold til der målgruppene våre er i dag og ikke der de var. Du har nå i snitt 1,7 sekunder på deg for å fange min oppmerksomhet i feeden på Facebook. Ungdommene bruker 1 sekund! Gjennomsnittslåten på Spotify har gått ned med 30 sekunder. Vi har ikke tid til å høre en låt ferdig en gang.

Hva betyr dette for markedsførere? Start med poenget! Lag innhold til Facebook og Instagram som om det skulle vært til utendørs reklame/boards du passerer. Vi trenger kun å se et bilde i 13 millisekunder for å identifisere det og vi prosesserer bilder 60.000 ganger raskere enn ord. Bruk en fotograf eller et kult filter.

En link settes på denne måten

Korte ideer

Creative Strategist, Josefine Billström tipser om å lage innhold til sosiale medier basert på korte ideer! Kom til poenget!

Tillit er avgjørende – stoler ditt publikum på deg?

Vi må bygge tillit til kundene vi ønsker oss og gjøre oss fortjent til å markedsføre mot dem. Den beste måten å gjøre det på er ved å være åpen og ærlig, samtidig som du gir kundene dine verdi før du tilbyr dem å kjøpe av deg. La kjerneverdiene i selskapet styre måten du kommuniserer med kundene dine. Dette vil bidra til å tydeliggjøre merkevaren din. Mange fokuserer også altfor mye på konvertering i sosiale medier. Dette fører til mye «løp-og-kjøp-mas» som kan bidra til å svekke tilliten til merkevaren.