Digital kommunikasjon

De digitale mulighetene endrer seg i rekordfart. Vi har digitale spesialister som utvikler kommunikasjon i tråd med utviklingen, samtidig som de sørger for at merkestrategien ivaretas. Vi kan håndtere all din digitale markedsføring. Alt fra å legge den digitale strategien til håndtering av sosiale medier, CRM og SEO etc.

 

Sosiale medier (SoMe)

Vi kan hjelpe deg med alt fra SoMe-strategi til å holde i all annonsering for deg på tvers av de ulike sosiale kanalene. Facebook er den klart største kanalen, men vi har også flere kunder som skaper resultater på Instagram, LinkedIn og/eller Snapchat. Vi kan også holde i organisk (ikke-betalt) kommunikasjon. Noen av kundene våre har outsourcet alt arbeid med sosiale medier til oss (med tett dialog om innhold selvfølgelig). Hos andre bistår vi med planlegging, så gjennomfører de selv. Det er opp til deg. Det er viktig å legge en kortfattet og tydelig strategi for bruk av sosiale medier. Hva skal du oppnå, hvilke sosiale medier bør prioriteres, hvem skal du treffe, hva skal du poste og hvem i bedriften skal ha ansvaret?  Når denne er på plass, kan vi hjelpe deg å lage en publiseringsplan og sette planen ut i handling. Vi hjelper deg å finne hvilke sosiale medier som gir best effekt for din merkevare og hva slags type annonser som fungerer best. Vi er opptatt av kontinuerlig måling og forbedring, og overvåker og optimaliserer alle kampanjer opp mot målene vi har satt sammen.

Vi holder også kurs i sosiale medier, skreddersydd for hver enkelt bedrift og deres behov.

 

Nettsider

Nettsiden er bedriftens ansikt utad. Vi kan hjelpe deg med ny nettside, fra A til Å. Vi har flere dyktige partnere på teknisk side. Sammen med oss sørger de for at dere får en nettside som både bygger merkevaren og bidrar til resultater. Først utarbeides en sidemal/innholdsplan, slik at innholdet samsvarer med kundens informasjonsbehov – og det er enkelt å finne det de leter etter. Deretter utvikles et webdesign. Nettsiden skal ikke bare være fin å se på, men også være i tråd med designmanualen – og sørge for god navigasjon. Gode nettsidetekster er viktig. Tekstene bør være lettleste, samtidig som de gjerne skal representere en faglig tyngde. Tekstene bør være tilpasset søk på Google, slik at folk finner deg når de søker. Vi har lang og bred erfaring med å utvikle nettsider.

 

Content marketing

Content marketing (innholdsmarkedsføring) handler om å skape innhold som er relevant for kunder, eller potensielle kunder. Content marketing kan gjøres både digitalt og analogt, både på nettsider, sosiale medier, i kundemagasiner eller i møte med kunden.

Den største delen av kundenes kjøpsprosess foregår på nett, hvor de opparbeider seg kunnskap om produktet/eller tjenesten de skal kjøpe. Da handler det om å være til stede med akkurat den informasjonen de er ute etter, enten det er gjennom Google eller i sosiale medier. Gode og relevante artikler gjennom en bedriftsblogg vil gjøre deg relevant og interessant for kunden, og øke trafikken til nettsiden din.

Content marketing, gjennom for eksempel blogg, er dessuten en mye billigere måte å drive trafikk på, enn en tradisjonell «løp og kjøp» – kampanje. Vi har lang erfaring med content marketing – og har jobbet med noen av Norges største merkevarer på dette. Vi hjelper deg med å lage et godt innhold, enten det er til digitale flater eller andre markedskanaler.

 

SEO

SEO betyr søkemotoroptimalisering (Search Engine Optimisation), der du gjør innholdet ditt interessant for Google. Slik at du blir synlig når potensielle kunder søker informasjon om det du kan tilby på Google. Det er viktig å vite hva kundene søker etter, og hvilke ord de bruker – slik at du treffer med budskapet ditt. Dette kan vi finne ut gjennom å gjøre en søkeordanalyse, som brukes aktivt i tekstarbeid på både nettside og blogg. Vi har flere konkrete case der et skikkelig arbeid med SEO har flyttet godt opp på Google- søk. Vi vet hva som skal til, og hvilke tiltak som må på plass for å gjøre deg mer synlig på Google.

 

Nyhetsbrev

Vi har lang og bred erfaring med nyhetsbrev, både i Norge og internasjonalt. Her ser vi ofte uutnyttet potensial. Vi hjelper deg å få bedre effekt av nyhetsbrevene dine. Ofte er det små justeringer som skal til, som kan gi kraftig økning i både åpning, klikk og konvertering. Vi jobber med dette for mange kunder, og har erfaring med alt fra tunge B2B-miljøer til netthandel og FMCG. Her kan vi starte med en evaluering av det dere gjør i dag og foreslå helt konkrete tiltak for bedre resultater. Vi kan også bistå med å sette opp automatiserte og skreddersydde kundeløp, som kan være svært lønnsomt.

 

CRM/ relasjonsmarkedsføring

I grenselandet mellom markedsføring og teknologi ligger det uendelig med muligheter. CRM (Customer Relationship Marketing) er et ullent begrep, som brukes i mange sammenhenger. I vår verden betyr det relasjonsmarkedsføring. Det handler om å skreddersy kommunikasjonen til mottakerne dine, slik at du får mer fornøyde kunder – som kjøper mer!

En strategi for CRM/relasjonsmarkedsføring gir deg svarene på hva slags system du trenger, hvor mye IT-ressurser som kreves, hvor mye tid du må bruke på innhold og utsendelse, og hvordan du sikrer kost/ nytte. Vi starter med målet og legger en plan for hvordan komme dit.

Mange blir skremt av CRM, for det virker så voldsomt. Husk at du trenger ikke å bli Amazon.com i morgen. Du kan starte smått og bygge sten på sten, uten å investere i avanserte systemer og IT-kompetanse. Men du begynne, og du må gjøre det nå. Hvis ikke blir du forbigått av konkurrentene dine om få år.

 

Apper

En stor andel av surfing på internett og netthandel foregår via mobil eller nettbrett, ofte via en app. Å være tilstede på mobile flater er det viktigere enn noen gang, for det er i hovedsak her kundene dine treffer deg. En god app gjør deg enda mer tilgjengelig og nyttig for kundene dine, og er med på å gi dem en bedre brukeropplevelse.